Felanmälan

Felanmälan

På denna sida hittar du  kontaktuppgifter för felanmälan.


 

Lägenheten

Efter att 2-årsbesiktningen är utförd kan boende inte själva längre anmäla garantifel till Skanska. Styrelsen ansvarar för att anmäla fel som täcks av garantin till Skanska för vidare åtgärd. Om felet inte kan anses  falla inom garantin  får bostadsrättsinnehavaren själv kontakta och bekosta enventuell reparatör.  Felanmälan görs till styrelsen via: info@brfhamnallen.se


Obs! Vid  skada i lägenheten ska man alltid kontakta sitt försäkringsbolag.


Gemensamma utrymmen

Vid trasig inredning/utrustning/belysning i   våra allmäna utrymmen (garage, entré, trapphus och återvinningsrum m.m.) sker felanmälan till vår fastighets-skötare HSB. De nås på telefon: 010-442 3000 eller e-post: felanmalan@hsb.se


Garageportar

Vid fel på garageportarna, kontakta styrelsen på info@brfhamnallen.se. Vid akuta fel kontaktas  Garageportcenter Skåne, som nås på tel: 070-44 12 607 eller 070-49 65  488.


Vitvaror

Vitvarorna ägs av medlemmen själv och  reklamation görs till Siemens Home. Information om era vitvaror finns i er Boendepärm.


Hissar

Vid fel eller stopp på hissarna kontakta styelsen i första hand. Vid nödsituation, kontakta KONE på tel: 0771-a50 00 00.


Tv, bredband, telefoni

Dessa tjänster levereras av Telia och felanmälan görs till dem på tel: 90 200. Information om aktuella driftstörningar finns på Telias hemsida.


Ange namn, adress, telefonnummer och felets art vid eventuell felanmälan.