På denna sida hittar du kontaktuppgifter för felanmälan.
Lägenheten
Efter att 2-årsbesiktningen är utförd kan boende inte själva längre anmäla garantifel till Skanska. Styrelsen ansvarar för att anmäla fel som täcks av garantin till Skanska för vidare åtgärd. Om felet inte kan anses falla inom garantin får bostadsrättsinnehavaren själv kontakta och bekosta enventuell reparatör. Felanmälan görs till styrelsen via: info@brfhamnallen.se
Obs! Vid skada i lägenheten ska man alltid kontakta sitt försäkringsbolag.
Gemensamma utrymmen
Vid trasig inredning/utrustning/belysning i våra allmäna utrymmen (garage, entré, trapphus och återvinningsrum m.m.) sker felanmälan till vår fastighets-skötare HSB. De nås på telefon: 010-442 3000 eller e-post: felanmalan@hsb.se
Garageportar
Vid fel på garageportarna, kontakta styrelsen på info@brfhamnallen.se. Vid akuta fel kontaktas Garageportcenter Skåne, som nås på tel: 070-44 12 607 eller 070-49 65 488.
Vitvaror
Vitvarorna ägs av medlemmen själv och reklamation görs till Siemens Home. Information om era vitvaror finns i er Boendepärm.
Hissar
Vid fel eller stopp på hissarna kontakta styelsen i första hand. Vid nödsituation, kontakta KONE på tel: 0771-a50 00 00.
Tv, bredband, telefoni
Dessa tjänster levereras av Telia och felanmälan görs till dem på tel: 90 200. Information om aktuella driftstörningar finns på Telias hemsida.
Ange namn, adress, telefonnummer och felets art vid eventuell felanmälan.
Brf Hamnallén 2015 - Design by Amadia